ثبت ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط در استان مرکزی
ثبت ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط در استان مرکزی
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط امسال از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ در استان، ثبت و پیگیری شد.

 

«حسن مهرعلی» روز جمعه در گفت و گو با، ایرنا افزود: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ بهداشت محیط مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیر نظر سازمان بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیدگی می‌کند.

وی بیان کرد: در شش ماهه اول امسال نیز ۴۸۳ مورد شکایت بهداشت محیط ثبت و مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: سال گذشته نیز یک هزار و ۱۴۸ مورد شکایت بهداشت محیط ثبت و مورد پیگیری قرار گرفت.

مهرعلی افزود: سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی در سراسر کشور است که در این راستا کارشناسان بهداشت محیط استان مرکزی با دریافت سریع شکایات ضمن پیگیری،نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع زمان در سامانه ثبت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی را از طریق شماره تلفن‌ ۱۹۰ به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه کرده و رسیدگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، آرایشگاهها، مساجد، مدارس و سایر اماکن عمومی نیز توسط این سامانه قابل پیگیری است.