رفع مشکل کمبود دارو در آذربایجان‌شرقی
رفع مشکل کمبود دارو در آذربایجان‌شرقی
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مشکل کمبود دارو در استان مرتفع شده است.

به گزارش درمان پرس، دکتر بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به  وضعیت تامین دارو در استان افزود: با اجرای طرح دارویار در استان و افزایش نظارت بر داروخانه ها، افزایش تولیدات و… کمبودهای دارویی در استان به حداقل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با تداوم روند کنونی و افزایش نظارت‌ها و همراهی شرکت‌های بیمه‌ای برای جبران افزایش قیمت داروها و جلوگیری از قاچاق کالا  در روزهای آتی مشکلی از بابت تامین دارو در استان نخواهیم داشت.

وی با ابراز نگرانی از قدمت بالای ساختمان بیمارستان‌های موجود در استان گفت: نگران هستیم که با توجه به مرجعیت مراکز درمانی تبریز در مواقع بحرانی، بیمارستان‌های شهر هنگام بروز بحران دچار خسارت شوند از این رو جایگزینی بیمارستان‌های سینا و شهید مدنی تبریز را با بیمارستان‌ جدید ۱۰۰۰ تخت خوابی پیشنهاد کرده ایم.

دکتر نقی پور در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر در بخش‌های ویژه و ۹ نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان  گفت: در هفته گذشته  ۸ شهرستان استان در وضعیت زرد و۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار داشتند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در دنیا در بهمن ماه سالجاری باعث نگرانی‌هایی برای تشدید وضعیت کرونا در استان شد اما خوشبختانه روند افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان با شیب بسیار پایینی بوده و اکنون آمار کرونایی‌های جدید نگران کننده نیست و فوتی ناشی از کرونا در استان نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت افراد علامت دار و حاضر نشدن در مکان های پرجمعیت و استفاده از ماسک آمار بیماری کرونا در استان به صفر برسد.

دکتر نقی پور در خصوص برخورد با پزشکان متخلف هم گفت: در صورت ارائه مستنداتی دال بر تخلف پزشک مورد نظر بر اساس قوانین و مقررات برخورد لازم با پزشک مخلف انجام می شود و در برخی از موارد فرد خاطی به مراجع قانونی نیز معرفی شده است.

وی در عین حال حجم تخلفات جامعه پزشکی را ناچیز دانست و با بیان اینکه بیشتر پزشکان آذربایجان شرقی خدوم و صادق هستند، گفت: از رسانه ها می خواهیم کج رفتاری ها و تخلفات و درخواست های مالی بیجا و غیر قانونی پزشکان و واحدهای درمانی را بازتاب دهند تا زمینه های لازم و کافی برای ارائه بهینه خدمات به مردم فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با بیان اینکه شورای سلامت در کشور که تا به امروز راکد مانده بود، به تازگی باحضور رئیس جمهور و وزرای مرتبط اولین جلسه آن در تهران برگزار شد افزود: قرار است در استان‌ نیز با ریاست استاندار از سال آینده شورای عالی سلامت استانی راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط:

ترخیص ۵۰ دانش آموز مشکوک به علایم مسمومیت از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تبریز

  • منبع خبر : درمان پرس